Nie jesteś zalogowany na forum.
Strony: 1
System MG.
MG, czyli Mistrz Gry to osoba prowadząca każdą rozgrywkę, która decyduje o tym jaka akcja się udaje a jaka nie, informuję graczy o ich postępach itd.
Na tym forum Mistrz Gry to tytuł przechodni - kiedy kończy się dana gra, w następnej tytuł MG może przejąć kolejna chętna osoba i tak w nieskończoność. Obowiązuje tu zasada "kto pierwszy się zgłosił ten lepszy".
Zapisy.
Zapisy są prowadzone w systemie dwuetapowym w odpowiednim dziale. Najpierw pod postem MG ogłaszającym nową grę każdy zainteresowany dopisuje swój komentarz zgłoszeniowy, czyli po prostu zwykłe "chcę grać". Następnie Mistrz Gry z podanych osób losuje (za pomocą stron typu www.random.org czy rzutem kostki) wilka. Informuje za pomocą prywatnej wiadomości każdego gracza o jego roli. Wówczas każdy w specjalnym do tego miejscu pisze swoje karty postaci według podanego poprzednio wzoru.
Karty Postaci.
Wzór KP jest podawany w odpowiednim wątku. Zazwyczaj składają się na niego takie informacje jak imię, nazwisko, wiek, charakter, wygląd czy historia naszej postaci.
Ważnym elementem KP są też atrybuty.
Atrybuty.
W Rabbit World mamy 4 podstawowe atrybuty. Każdy atrybut może mieć wartość 0-5 gdzie 0 to totalny brak danej cechy a 5 to mistrz w swojej dziedzinie. KAŻDY ma do dyspozycji 7 punktów które może rozłożyć wedle uznania.
Siła - wiadomo, przydaje się przy potyczkach fizycznych lub podnoszeniu ciężkich rzeczy
Szybkość - zarówno ta przy biegu jak i szybkość reakcji
Wiedza - postać obdarzona dużą wiedzą czytając różne archiwa czy wskazówki wyłapie dużo więcej informacji. Postaci takiej więcej będą mówiły napotkane wskazówki, będzie mogła też w miarę możliwości majsterkować z np. elektrycznością o ile znajdzie odpowiednie obwody i części
Skradanie - osoby wyspecjalizowane w skradaniu będą w stanie cicho zakradać się żeby kogoś podsłuchiwać i szpiegować albo też po prostu zabić z zaskoczenia. Ich umiejętność jest szczególnie skuteczna kiedy panuje ciemność
Rozgrywka.
Rozgrywka właściwa prowadzona jest w systemie turowym. Mistrz gry zaczyna opisując sytuację każdego gracza. Następnie w dowolnej kolejności każdy może napisać co robi, mówi i myśli jego postać. Przypominam że wypowiadane słowa należy pogrubiać, a myśli pisać kursywą. Kiedy każdy już napisze, MG podsumowuje turę i tak w nieskończoność (a raczej aż do zakończenia gry).
Ukryte ruchy.
Ostatnim, ale jakże ciekawym elementem gry są tzw. ukryte ruchy. W końcu wilk zabijając kogoś nie koniecznie chce pisać o tym otwarcie na forum, gdzie każdy będzie mógł to przeczytać. Również króliki będą mogły chcieć podejmować akcje których nie chcą publicznie oznajmiać. Każdy więc ma prawo do używania ukrytych ruchów. Na czym to polega? Ano piszecie posta zwyczajnego z opisem tej części akcji z którymi się nie kryjecie. Prywatną wiadomością do MG jednak "dopełniacie" post, dodając do niego czynności ukryte. Mistrz Gry w swoim odpisie bierze pod uwagę wiadomości z PW, jednak inni gracze nie mają pojęcia kto je wysłał.
Dla przykładu:
Gracz A jest wilkiem i chce zabić gracza B. Ma do tego idealną sposobność - oboje są w ciemnym pomieszczeniu gdzie zabójstwo może ujść płazem. W poście "normalnym" gracz ten pisze że np. szuka wyjścia i pyta się gracza B gdzie mogą być wszyscy (jakieś akcje-przykrywki). W poście do MG jednak pisze, że wyjmuje nóż i zabija po cichu królika, a następnie wychodzi.
Mistrz Gry, kiedy ktoś wejdzie do pomieszczenia, pisze że na podłodze leży martwy gracz B, jednak nie pisze kto go zabił.
UWAGA: Ukryte ruchy nie mogą się kłócić z nieukrytymi (np. nie można napisać że idzie się do piwnicy a w ukrytym ruchu że jednak na strych. Można za to napisać że w drodze do piwnicy postać na chwilkę zagląda na strych)
UWAGA 2: Jeśli ktoś zauważy ukryty ruch, MG powie mu o nim na PW. Np. jeśli ktoś ukrytym ruchem zabija kogoś przy świadku, to ogólnie gracze nie wiedzą kto zabił, ale ten świadek dostaje informację na PW. Jeśli ktoś zrobi ukryty ruch który zobaczą wszyscy, to ruch ten zostanie opisany w normalnym poście MG, jako że i tak nie ma czego ukrywać.
Ufff.... To tyle zasad?
W zasadzie tak. Na koniec jednak chciałbym poprosić o NIEZDRADZANIE KIM SIĘ JEST. To może wydawać się oczywiste, ale nawet jeśli gra twój kumpel, sąsiad, mąż albo żona, to nie podawajcie swoich tożsamości - nie psujmy sobie wzajemnie gry Tak samo MG nie może wybierać wilka według sympatii, a przez losowanie.
Przypominam też że na forum nie ma zakazu wulgaryzmów czy innych takich, ale proszę o nie rzucanie kur*ami jak przecinkami dla ogólnej jakości rozgrywki Wszystko z umiarem.
Offline
Strony: 1